Pazartesi, Ocak 30, 2006

Anayasal Düzlemlerde Geçiş Dönemi



Uzun zamandır yazmıyorum sevgili okur;farkettin.İçimden hikaye anlatmak gelmiyor hiç.Sanırım bu yazdığım da tam blog formatına uygun bir yazı olacak.Adam aslında güzel demiş zamanında,"Maarif iyi hoş da talebeler olmasa daha güzel olacak".Ben bunu kendime uyarlarsam,üniversite iyi hoş güzel de bir de sınavlar olmasa daha bir klas olacak.Vize final cart curt bitti ama tam anlamıyla bir boşluktayım.Hiçbir şey yaptığım yok;yazı bile yazmıyorum ki canımın sıkıldığı anda hemen bilgisayar başına otururum.En azından ortaya okunmaya değmeyecek son derece saçma şeyler çıkardı.Şimdi bunu bile yapamıyorum.Dosto'nun Öteki Ben isimli kitabını aldım;okuyorum.Tam da denk geldi adamın en kötü kitabıymış.Şuan yarıladım sayılır esasen fena bir kitap değil.Ancak benim için kötü bir başlangıç.Fight Club'da işlenen alt-üst benlik kavramının kaynaklarından birisi bu kitap.İlk önce deliriyorsun sonra senden bir tane daha salıveriyorlar dünyaya.Takılıp gidiyorsun güzel güzel ama aklın başına gelince anlıyorsun ne boklar yediğini.Bir nevi sarhoş olduğun gece nerelere kustuğunu,kimlere sarktığını veya daha başka ne gibi haltlar yediğini ayıldığında arkadaşlarından dinlemen gibi.Adamın evine kusmuşsun,binlerce kez özür diliyorsun;bu da yetmiyor karşısında ezik duruma düşüyorsun.Sanki gün gelecek de "lan senin sarhoş olup evin içine ettiğin zamanları da biliriz" tadında dokundurmalar yapacak gibi geliyor insana. Bu arada kendime geldiğim zaman bu yazıyı sileceğim,bundan eminim.Bir nevi geçiş dönemi.Atlattığım zaman da oturup Kafka'nınkine benzer hikayeler yazmaya çalışacağım.Okuyunca "Lan manyak manyak şeyler yazmış" tepkisi verilmeli.Kafka demişken devam edeyim bu böcek adamdan.Neden böcek adam?Bilmiyorum,ne zaman Kafka ismini duysam aklıma Gregor Samsa geliyor.Herif,karakteriyle özdeşleşti kafamda.Bu böcek zamanında şunu demiş:"Üzerinize bir felaket gibi çöken kitaplar gerek.Bir kitap,içinizdeki donmuş değerleri parçalayarak bir balta olmalıdır.İnsanı ısıran ve sokan kitaplar okumalıyız.Okuduğumuz kitap bir yumruk indirerek bizi uyandırmıyorsa ne işe yarar!".Evet aynen böyle,Dava'yı okudum ve resmen şaftım kaydı...

1 Comments:

Blogger felina said...

Yazdıklarını okumak çok eğlenceli:)
Dava insanı tokatlar, Amerika-Kayıp da neşeli neşeli gülümsetir. Onu da oku:)

7:07 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home