Çarşamba, Ekim 12, 2005

Mavi Muammer



Yazıya başlamadan önce hemen belirteyim eğer elinde Mavi Muammer’in herhangi bir şekilde kaydı varsa benimle irtibata geçsin.DVD,VCD, VHS ne biliyim herhangi bir şekil işte.En adi filmlere kadar VCD piyasası yaratmışlar ama bir Mavi Muammer bulamadım koca ülkede.Kadıköy-Yazıcıoğlundaki at hırsızı heriflerin cd sattığı pis işhanlarına girmekten tırstım açıkçası.Güya Dönüş Yok filmindeki tecavüz sahnesinin çekildiği,tavanından pis su borularının geçtiği koridora benziyormuş her tarafı.Gidemedim,gitmedim dostlarım üzgünüm.Bu arada bahsettiğim sahnedeki aynısının tıpkısı ortam bizim okulun yemekhanesinin kapısına bakan koridorda mevcuttur. Half Life ortamını yaşamak isteyenler gece bizim okulda takılabilirler.Neyse,eskiden VHS dükkanları vardı misal Ulus Video gibi ama çağa ayak uyduramadan tükenip gittiler.DVD denilen olaya da bir türlü alışamadım,almadım DVD player falan da eve hala tek tabanca dandik VCDlerle idare ediyorum.VCD demişken gene üstün edebi kişiliğimi konuşturarak bir anımı nakledeyim kısa ve öz olacak şekilde.Enemy at the Gates-Kapımdaki Düşman Türkçe’si-isimli filmi itiraf ediyorum korsan VCD alıp izledim pişmanım.Ama çok enteresan olan anım korsan VCD almam değil elbette.Filmi izledim bitti neyse çat filmin sonunda alt yazılar garipleşmeye başladı.Üşendim şimdi VCD takıp harfi harfine yazmaya ama aşağı yukarı şu şekildeydi:”İşte gördünüz Ruslar böyle eziyetler çekti ama şimdi de Çeçenistan’da zulüm ediyorlar!”.Çeçen mafyasının eline düşmüş bir garibandım bu gerekli ve son derece çarpıcı mesajı aldıktan sonra.Bence çok akıllıca mesajı düşünüp oraya sıkıştıran adamın kafası iyi çalışıyor,propaganda taktiklerinden çakıyordu.Konuyu biraz saptırdım sanırım ana temam Mavi Muammerdi.80lerde hatırlanması gereken,es geçilmesi büyük bir ihanet sayılabilecek bir kavram Mavi Muammer.Önceki yazımda da bahsettim,Levent Kırca’nın kendi fantastik arenada ispatladığı bir film bence.Onun öncesinde Nevra Serezeli ile beraber karı-koca avukat olduğu filminde İtalyanca nasıl yazıldığını bilmediğim bir adam vardı.İsmi Reccianiydi.Bu adamın plaklarını aradım filmi izledikten sonra.Tabi ki plak devrinin sonuna yetiştiğim için babamın Erzurum’dan alığı,delicesine özelliklere sahip müzik seti ki kendisi hem televizyon hem plakçalara hem kaset çalar hem de radyo işlevi görmekteydi,Recciani plakları çalma şerefine nail olamadı.Bulamadım o muazzam insanın plaklarını.Bu hüsranlı olaydan sonra ilerde eski sevgilim evlenir ve kocası da avukat olursa, eski sevgilime kocasının yanında Adamo CD’si hediye etmeye and içtim.Evet arkadaşlarım gerçekten bunu şuursuzca yapacağım ve ardıma da bakmayacağım.Ardına bakmamak fiilinden dem vurmuşken bu işi en iyi yapanın Münir Özkul’un Yaşar Ustası olduğunu da belirtmeden yazımı noktalamak istemiyorum.Mavi Muammer ile Yaşar Usta Türk Sinemasının mihenk taşlarıdır ulan!

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home