Cumartesi, Ekim 29, 2005

Mavi Muammer-2



Bazı arkadaşların Levent Kırca’nın Mavi Muammer filmi üzerine yazdığım 1-2 şey üstüne,Mavi Muammer hakkında bir şey bilmedikleri hatta Mavi Muammer filmlerini sevmedikleri hakikatıyla karşılaştım.Kendimi,kültleşmiş,hafızalarda yer etmiş kavramlar üzerine kafa yormaya sorumlu hissettim.Neredeyse benimle yaşıt olan bu filmleri biraz da olsun hatırlatmak için elimden geleni yapacağım;belki de millet galeyana gelip televizyon kanallarına bu filmleri yeniden yayınlamaları için baskıda bulunur.Açıkçası bu da benim çok işime yarar zira halen daha filmlerin bir kopyasını bulabilmiş değilim.Filmler üzerine yürüttüğüm tüm fikir ve gözlemler,uzun zaman önceki televizyonda izlediklerime dayanıyor.Filmlerin ana temaları ve gidişatı zihnimde berrak;ancak kopyalarının hali hazırda elimde olması işin rengini büyük ölçüde değiştirir.Bu sayede de şu basit ve çocuksu yazılarımla sizleri daha da bir aydınlatmış olurum.
Geçenlerde İstiklal Caddesi’ndeki Megavizyon’da Nejat Uygur’un “Hastane mi Kestane mi” adlı güzide tiyatro oyununu bile satışta görünce Allahım neden Mavi Muammer yok diye isyan ettim.Nejat Uygur’un sözünü ettiğim tiyatro oyunu da şahanedir,80lerde ve 90ların başında video furyasının bir parçası olmakla gurur duyarım hep;Nejat Uygur’u çok erken tanıdım bu vesileyle.Aynı şekilde hatırlatmak istediğim diğer bir olgu da Ferhan Şensoy ve Orta Oyuncular tiyatro grubudur.Münir Özkul gibi efsane bir ismin bile dahil olduğu bu tiyatro grubu,Nejat Uygur ve Mavi Muammer gibi video furyası zamanında çok leziz ürünler sundular.Bunlar çok sonraları VCD olarak da piyasaya sürüldü,meraklılara şiddetle tavsiye ederim.Ferhan Şensoy favorim ise Soyut Padişah’tır.İlerde bu konu hakkında da yazacağım.Neyse Levent Kırca ve Mavi Muammer’e geri dönelim:Hemen hatırlatacak bazı şeyler aktarayım.Muammer bir kimya mühendisidir ve sürekli bu sektörde çığır açabilecek şeyler üzerinde çalışmaktadır.En büyük başarısı ve filmlerin dönüm noktası ise Mumi Şampuanıdır.Evet Mavi Muammer Mumi Şampuanı’nı icat edip piyasaya sürmüştür. Şampaun’ın ilk deneği ise filmdeki ismini hatırlayamadığım usta tiyatrocu ve sanat adamı Sinan Bengier’in ta kendisidir!Mumi’yi kafasına sürdükten sonra saçları dökülür.Kel kaldıktan sonra da kelliğinden istifade ederek başka işlerde uğraşmaya başlar.Filmin bir kısmına Mavi Muammer’e de teşekkür eder: “Abi kel kaldım ama başka fırsatlar açıldı önüme”.Tiyatroculuğa başlar…Ha birde “Mavi” sıfatını Muammer nasıl elde etmişti onu hatırlatayım.Efendim,Muammer’in sevgilisi evli bir seramik sanatçısıdır.Muammer sık sık dostunu ziyaret eder ancak bir gün kadının evindeyken kadının kocası gelir.Nereye saklanacağını bilemeyen Muammer banyoya girer.Banyodaki küvet,seramik sanatçısı kadının kullandığı boyayla doludur.Yakalanmamak için mavi boya dolu küvete girer ve evden çıkana kadar orda kalır.Gece vakti masmavi bir adam sokakta!İşte zaten Mavi Muammer filmlerini kült kılan durum burada.Sokaktan bir taksi geçer;taksici de ileride Olacak O Kadar kadrosunda yer alacak tiyatroculardan birisi,ismini bilmiyorum.Eh,mas mavi bir adamın taksinize bindiğini düşünerek ne gibi olayların ve diyalogların geliştiğini biçimlendirin.Taksiciyi ilginç kılan ise,diğer filmlerde de olduğu gibi,Mavi Muammer’in ne zaman başı sıkışsa tuhaf kılıklara girmesi ve hep de aynı taksiye denk gelmesidir.İleri zamanlarda taksiye padişah kılığında felan binecektir…
Aktardığım önemli parçalar umarım Mavi Muammer kültünün ne olduğunu size az da olsa hatırlatmıştır.

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Mavi Muammer benim de çocukluğumun bir parçası ama bu yüzden değil tabii onu sevmem, beğendiğim için seviyorum. Unutulan nokta Mumi şampuanının formülüyle tüy dökücü krem'in karışması sonucu Mumi şamuanları Sinan Bengier'in ve birçok kişinin saçını dökmüştür. Filmde en çok hoşuma giden taraf, seramikçi sevgili Şehnaz Dilan'ın Levent Kırca'nın dediği "Şampuanıma kendi ismimi veriyorum" laf üzerine sakince ve gülümseyerek "Ne kadar güzel..Muammer Şampuanları" demesidir. Mavi Muammer'i bana yeniden hatırlattığın için teşekkür ederim.

4:25 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Mavi Muammer benim de çocukluğumun önemli neşe dolu bir parçasıdır. Bütün aramalarıma rağmen malesef bu filmin herhangi bir bölümüne ulaşamadım. Elinde olanlar "mahelmas1@yahoo.com" adresinden irtibata geçerlerse sevinirim..

4:06 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home